FANDOM

Ľombra ďen Valtor
Temporada 8, capítol 13
Winx195
Informació del capítol
Data ďestrena (Itàlia) 29 ďabril del 2019
Data ďestrena (EUA) 2020
Noms originals
Nom en italià Ľombra di Valtor
Nom en anglès (EUA) Valtor’s Shadow
Successió de capítols
Anterior
Festa sorpresa a la Terra
Següent
Ľestel dels desitjos
Llista de capítols

Ľombra ďen Valtor és el capítol 13 de la temporada 8 de la sèrie Winx Club i el capítol 195 en total. Va estrenar-se el 29 ďabril del 2019 a Itàlia.

Argument Edit

El capítol comença amb en Valtor que li revela a la Bloom la raó del seu misteriós retorn. Quan el bruixot va ser derrotat, allò que va quedar de la seva força vital es va dispersar per ľunivers. Llavors el príncep Argen de Lumènia, germà de la reina Dorona, encegat per la ràbia, el va invocar. Amb la seva màgia fosca, ľArgen va fer servir el poder dels estels per donar al bruixot un nou cos. En Valtor li va donar els seus poders foscos, transformant-lo en ľObscurum. Però, sent massa feble, va necessitar contínuament nodrir-se de la llum dels estels per recuperar la seva força i ľObscurum es va oferir a ajudar-lo en el seu pla de conquesta, a canvi del tron de Lumènia.

Mentre els Staryummys envaeixen Lumènia assecant el seu nucli, ľObscurum ataca el castell de la Dorona, reclamant el seu tron. La sobirana intenta defensar-se i la criatura li revela que és ľArgen, el seu germà perdut. En el seu laboratori, ľOrion, amb ľajuda de la Twinkly, ha acabat el seu prototip de nucli esteŀlar. La Tecna contacta amb el científic, perquè al Sol, els cal urgentment el nucli per salvar ľestel apagat i al mateix temps el planeta Terra. Mentrestant la Layla, la Flora i ľStella aconsegueixen derrotar ľStarchomp enorme. Les cinc fades convergeixen els seus poders Cosmix per retenir ľenergia esteŀlar.

Els Especialistes arriben a Gardènia i s’enfronten amb les gàrgoles evocades per en Valtor. Mentre en Riven i en Nex s’ocupen ďevacuar els civils de la platja, ľSky protegeix en Mike i la Vanessa, mentre en Brandon, ľHèlia i en Timmy lluiten amb ànim contra les perilloses criatures. En Mike i la Vanessa donen les gràcies als nois per haver salvat la vida ďells, però ara, es pregunten com lluitaran contra els dos gegants foscos que, des de les profunditats dels oceans, són a punt ďarribar a Gardènia.

Per salvar els seus éssers més estimats, la Bloom ha ďacceptar el xantatge ďen Valtor. Però al moment en què la fada intenta cedir-li els seus poders Cosmix, aquests es neguen a abandonar la seva legítima propietària, reaccionant negativament contra en Valtor i deixant-lo a la deriva a ľespai. La Bloom torna així a la seva realitat, on es troba amb la Twinkly, que estava viatjant a la velocitat de la llum per arribar amb les Winx al Sol ja apagat i portar-los el prototip de nucli creat per ľOrion. La Bloom, tanmateix, li diu que ha de portar el nucli als Especialistes, amb el qual aconsegueixen derrotar un dels dos gegants amenaçadors.

A través de la seva llum radiant, la Dorona aconsegueix convèncerľ Obscurum a abandonar el fosc camí de venjança que ha emprès aliant-se en el passat amb en Valtor, prometent-li que ďara endavant Lumènia tindrà dos sobirans. ĽArgen torna així al seu aspecte original i es reuneix amb la seva germana que, durant tots aquest anys, li feia sentir cada vegada menys important. Veient aquest gest ďamor, els lumenians de Lumènia decideixen demostrar tot el seu afecte cap als Staryummys, fent que tornin a ser lumenians.

Després de reunir-se amb les altres Winx al Sol, la Bloom uneix els seus poders Cosmix a la Convergència. Les sis, que no són capaces ďaguantar durant més temps temps aquest encanteri que està sent dificultós i esgotador, reben just a temps la visita de ľOrion, que els dóna un segon nucli. Recollint la pols esteŀlar que queda i alimentant-la a través dels seus poders Cosmix, les Winx aconsegueixen retornar la llum del Sol i salvar la Terra. El segon gegant és derrotat i destruït per la nova llum del Sol i Gardènia se salva.

Després de quedar afligit i perdre la majoria dels seus poders màgics, en Valtor comprèn que la seva naturalesa fosca no li permetrà mai retenir els poders Cosmix de la Bloom, ja que són incompatibles. Sense una màgia que sigui compatible amb el poder dels estels el bruixot no aconseguirà mai apoderar-se de ľEstel dels Desitjos. Determinat a trobar-ne algú de compatible, els poders del qual tinguin el mateix origen dels de les Winx, en Valtor allibera tres velles aliades, les Trix, de la seva presó espai-temporal en la qual van quedar atrapades al final de la temporada 7, i els demanarà que prenguin el control de ľestel per ell.

Fets importants Edit

  • ĽObscurum recupera la seva forma original, torna a ser ľArgen.
  • Les Trix tornen en aquest capítol.

Curiositats Edit

Galeria Edit