FANDOM

Magix jest wymiarem który obejmuje całą magię. Magia nie istnieje poza tym wymiarem dlatego Magix odgrywa tak

ważną rolę.

W odcinku "Miss Magix" Stella tłumaczy że wybory Miss Magix to wybory najpiękniejszej dziewczyny magicznego wymiaru.W Magixie znajduje się trzy szkoły Alfea,Chmura Wieża i Czerwona Fontanna .Znajduję się też Jezioro Rocalluce ,w którym mieszkała Daphne i jest  źródło ,gdzie Winx zdobyły Sirenix.

Szkoły Magix

W magix istnieją trzy szkoły magii.

Alfea 

Szkoła czarodziejek, do której uczęszczają winx. Alfea to piękny zamek. Często stanowi schronienie dla czarownic i specjalistów. Widać to w sezonie 1 i 3. Jej dyrektorką jest Pani Faragonda. Strażniczką kodeksu w Alfea jeest Concorda. Alfea ma wiele ukrytych sal. Uczą tam Profesor Wizgiz, Profesor Avalon, Pani Griselda, Profesor Palladium. Biblotekarką jest Pani Barbatea, a pielęgniarką Pani Ofelia.

Chmurna Wieża

Chmurna wieża to szkoła czarownic, w której uczyły się Trix. Chmurna Wieża jest często podbijana przez ciemne moce ( 1 seria Trix, 3 seria Valtor, 6 seria Trix). W 3 serii Valtor rzuca na Chmurną Wieżę czar niewidzialności ( w 24 odc 3 serii winx zdejmują ten czar za pomocą magicznego pyłu). Jej dyrektorką jest Pani Griffin. Strażniczką kodeksu jest Discorda. Uczą w niej dwie siostry Pani Ediltrude i Pani Zarathustra.

Czerwona Fontanna

Szkoła Specjalistów prowadzona przez Saladina. Czerwona Fontanna została zniszczona w 1 serii, a odbudowana w 2 seri. Strażniczką kodeksu jest Athena. Przypomina wielką fontannę. Uczy w niej Pan Kodatorta.

Redfountian 2

Czerwona Fontanna

Komikschmura

Chmurna Wieża w komiksach

Alfea Hosting Wind Rider Contest

Alfea