Nova
~Nova Civilian~.jpg
Informacje biograficzne
Pochodzenie Solaria
Wiek Prawdopodobnie 16 (Sezon 3)
Informacje fizyczne
Płeć Kobieta
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Pomarańczowe
Informacje osobowe
Przynależność Alfea

Solaria

Magiczne zdolności Moc blasku ognia
Informacje produkcyjne
Debiut Zwierciadło Prawdy
Głosu użyczył(a) Joanna Pach (ZigZap)

Klementyna Umer (Nickelodeon)

Nova — czarodziejka uczęszczająca do Alfei. Po raz pierwszy występuje w odcinku Zwierciadło Prawdy, gdzie pomaga dostarczyć wiadomość dla Stelli, mówiąc jej najnowsze plotki z Solarii. Potem pomagaja księżniczce Solarii zatuszować je, a jeszcze później pomagaja Stelli i Klubie Winx wkraść się na ślub króla.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]

Nova wraz z Klubem Winx

Nova występowała w odcinku pt. "Zwierciadło Prawdy". Ona i Stella pochodzą ze Solarii i jest pomiędzy nimi bardzo bliska przyjaźń. Nova wydaje się bardzo żyć zgodnie z jej rodzinną planetą, lecz czarodziejka ma zwyczaj mówienia Stelli o aktualnych wiadomościach i plotkach ze Solarii. Dziewczyna pojawia się ponownie, gdy Winx idą na Andros i Stella pozostaje w tyle. Nova pomaga ukryć dziewczyny. Jej ostatni występ był "W ostatniej chwili", kiedy pomaga Stelli i Winx zapobiec ślubowi między Królem Radiusem i hrabiną Cassandrą.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Nova wydaje się być bardziej na bieżąco z plotkami ze Solarii niż Stella — niemniej jednak, te informacje nie odnoszą się o samej księżniczce. Dziewczyna jest bardzo pomocna. Zazwyczaj stara się być spokojna, lecz czasami w potrzebie okazuje swój ognisty temperament. Odnajduje szczęście w najprostszych rzeczach, takich jak na przykład kolacja przy świecach.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Nova.png

Nova ma zielone oczy, bladą skórę, różowe usta i różowo-pomarańczowe włosy.

Stroje i transformacje[edytuj | edytuj kod]

Nova ubiera lekki, kolorowy t-shirt z różowym koroną na nim pod bladym, miętowo-niebieskim

Nova w swoim codziennym stroju.

żakiecie z ciemnoniebieski akcentami na kołnierzu i rękawach, a końcu kołnierza są wydrukowane wzory w gwiazdy wzdłuż niego. Dziewczyna ma do poniżej kolana jasnoniebieskie spodnie i dopasowane buty.

Nova w jej transformacji.

Strój transformacji Novy składa się z pomarańczowego, błyszczącego topu, spódniczki mini dopasowywaną ze szczelinami do topu i czerwone buty z szarymi akcentami. Na ramionach są pomarańczowo-czerwone rękawiczki bez palców. Jej włosy pozostaje takie same, a jej skrzydła są pomarańczowe z akcentem żółtego.

Magiczne umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Nova jest wróżką blasku ogniska, choć nigdy nie wykazała w pełni swoich umiejętności.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Podobnie jak z kolejną młodszą wróżką uczącą się w AlfeiMiky, Novę widać w tym samym stroju wróżki. Najprawdopodobniej jest to błąd.
  • Imię Nova może pochodzić od określenia Supernova, określejące zdarzenie, które następuje, kiedy gwiazda wybucha i umiera.
    • Nova jest również określeniem eksplozji, która pojawia się na powierzchni Ziemi z białymi gwiazdami.
    • Nova oznacza w języku łacińskim dosłownie Nowa.
  • Bloom posiada w transformacji Believix czar o nazwie Supernova.
  • Zdaje się, że to Nova jest głównym źródłem informacji i plotek dla Stelli ze Solarii.
  • Nova wygląda podobnie do Roxy.