Przeznaczenie: Saga Winx (ang. Fate: The Winx Saga) - serialowa adaptacja animacji Klubu Winx stworzonej przez Iginio Straffiego. Przeznaczenie: Saga Winx, pierwotnie był zaplanowany na 2020 rok, jednak z powodu pandemii koronawirusa ukazał się 22 stycznia 2021 roku na Netflix.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Grupa młodych wróżek uczy się panowania nad swoimi magicznymi mocami, przy okazji odkrywając miłość i rywalizację oraz walcząc z potworami, które zagrażają ich istnieniu.

Obsada[edytuj | edytuj kod]

Odcinki[edytuj | edytuj kod]

  1. Odcinek
  2. Odcinek
  3. Odcinek
  4. Odcinek
  5. Odcinek
  6. Odcinek

Produkcja[edytuj | edytuj kod]

Już w 2011 roku w wywiadzie dla Screen International, Iginio Straffi wspomniał, że chciałby żeby seria Klub Winx została zaadaptowana w formie filmu live action.

W marcu 2018 roku ogłoszono powstawanie adaptacji serialu w formie serii live action na zlecenie platformy Netflix. Powstaniem adaptacji zajmuje się firma Rainbow Group we współpracy z Archery Pictures. Seria ma składać się z sześciu odcinków. Showrunnerem serii jest Brian Young, który pracował wcześniej przy serii Pamiętniki wampirów; jest on także producentem wykonawczym serialu, razem z Judy Counihan, Krisem Thykierem oraz Iginio Straffim. Reżyserią serii zajęli się Hannah Quinn i Lisa James Larsson.

Produkcję serii rozpoczęto w sierpniu 2019 roku. W tym samym miesiącu zorganizowano casting poszukując młodych ludzi do zagrania ról nastolatków w serialu.

Zdjęcia do serialu wykonano w mieście Wicklow w Irlandii; zdjęcia w znajdujących się w tym mieście Ardmore Studios, w którym wcześniej wykonano także zdjęcia do serialu Wikingowie, rozpoczęto we wrześniu. Zdjęcia zakończono w grudniu 2019.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Angielski tytuł serialu, Fate, jest również włoskim określeniem „Wróżki”.
  • Będzie to trzeci spin-off Klubu Winx, który pojawi się w serwisie Netflix; pierwsza to PopPixie, a druga to World of Winx.
  • Przeznaczenie: Saga Winx ma być docelowo dla young adults.
  • Według Straffiego, odnosząc się do skarg fanów animowanego Klubu Winx, pokazują, że jego nowsze sezony są dziecinne, „to, co musieliśmy stonować w animacji, zostało podkreślone w akcji na żywo - relacje, walki, miłość historie.”
  • Według wywiadu udzielonego przez showrunnera Briana Younga i aktorkę Abigail Cowen:
    • Wróżki w Przeznaczenie: Saga Winx nie mają skrzydeł.
    • W serialowej adaptacji netflixa zanika seksizm z oryginalnej serii Winx, włączając w to męskie wróżki i kobiety specjalistki.
    • Zespół produkcyjny zdecydował się na bardziej realistyczną scenerię i bardziej realistyczne postacie w serialu w porównaniu z oryginałem.

Media[edytuj | edytuj kod]

Zwiastuny i filmy promocyjne[edytuj | edytuj kod]

Przeznaczenie_Saga_Winx_Teaser_i_data_premiery_Netflix

Przeznaczenie Saga Winx Teaser i data premiery Netflix