FANDOM

Poprzedni sezon: sezon 4

Następny sezon: sezon 6
Winx-Club-Season-5-winx-club-season-5-33449398-900-672

InformacjeEdytuj

StreszczenieEdytuj

Na Ziemi pojawia się magiczny kwiat o nazwie Lilo. Zadaniem Klubu Winx staje się ochrona kwiatu przed złymi mocam. W tym czasie wuj Layli, król podwodnego świata Neptun, przekazuje władzę jednemu ze swoich synów – Neressusowi. Jego brat bliźniak Tritannus po nieudanym zamachu na niego zostaje wysłany do więzienia. Tymczasem następuje wyciek trujących substancji do morza, co wykorzystuje Trittanus przemieniając się w potwora i uciekając wraz z Trix z aresztu. Na naradzie z dyrektor Faragondą czarodziejki dowiadują się o nowej transformacji – Sirenix – wykorzystującej moc oceanu i mórz, a której ostatnią czarodziejką była siostra Bloom – Daphne.Zadaniem Winx jest zdobycie Sirenix jednak najpierw muszą odnależć trzy klejnoty i znaleźć żródło tej magii.Winx w 13 odcinku udaje się zdobyć  Sirenix,jednak Tritannus i Trix zdobyli już mroczny Sirenix i zagrażają magicznemu wymiarowi.Uszkadzają dwie kolumny :światła ,równowagi.A filar kontroli odbierają mu Winx.Osstatecznie Tritannus odbiera moce Layli i aktywuje tron cesarza .Jednak Bloom wraz Nereusem pokonują Tritannusa ,która spaliła zaklęciem Ogień Sirenix jego trójząb.Bloom uwalnia Daphne z klątwy Sirenix i wszystko dobrze się kończy.

Nowi bohaterowieEdytuj

Tritannus

Nereus

Król Neptun

Królowa Luna (cała postać)

Krystal

Król Oritel i królowa Marion

Opiekunki Sirenix

Selkie

Daphne (jako człowiek)

Politea(smok i kobieta 2D)

TransformacjeEdytuj

HarmonixEdytuj

Winx Club Harmonix WallPaper

Harmonix Winx

Jest to moc, ktorą winx zdobyły po połączeniu się z przyrodą. Jest równie silna jak Sirenix, ale Harmonix jest tymczasowy i niebezpieczny. Niebezpieczny dlatego, że jeśli nie zdobędą Sirenixu do pewnego dnia, to utracą swoje moce na zawsze i bezpowrotnie. Każda z Winx dostała swoją szkatułkę Sirenix, a tam mieszkała mała syrenka, która pomagala w zdobyciu Sirenixu. Harmonix tak jak Sirenix pozwala oddychać pod wodą. Pozwala też na tworzenie pod wodą równie silnych zaklęć jak na powierzchni. Carodziejki mają z tyłu przedłużaną sukienkę. Na nogach, każda ma kolorowe wstążki.

SirenixEdytuj

Sirenix 2d

Sirenix 2D

Jest to moc która pozwala oddychać i tworzyć pod wodą zaklęcia równie silne jak na lądzie. Winx zdobyły Sirenix zdobywając trzy najważniejsze klejnoty: klejnot wiary w siebie, klejnot empatii i klejnot odwagi. Gdyby czarodziejki nie zdobyły Sirenixu, straciłyby na zawsze swoje moce. Stroje Sirenixu mniej przypominają stroje syren niż Harmonix. Gdy czarodziejki mają Sirenix i są pod wodą, maja pasemkę (2D) lub zmienia kolor włosów (3D). Żródło mocy sirenix znajduje się w jeziorze Roccalucce, dlatego Winx udały się tam i połączyły swoje siły z selkie i opiekunkami. 

Odcinki Edytuj

  1. Wyciek
  2. Powstanie Tritannusa
  3. Powrót do Alfei
  4. Księga Sirenix
  5. Kwiat Lilo
  6. Moc Harmonix
  7. Połyskujące Muszle
  8. Tajemnica Rubinowej Komnaty
  9. Klejnot Empatii
  10. Magiczne Święta
  11. Sztuczki Trix
  12. Próba Odwagi
  13. Sirenix
  14. Cesarski Tron
  15. Kolumna Światła
  16. Zaćmienie
  17. Odległe Odbicia
  18. Żarłacz
  19. Śpiewające Delfiny
  20. Perypetie Miłosne
  21. Idealna Randka
  22. Słuchaj Serca
  23. Rekinie Oko
  24. Na Ratunek Rajskiej Zatoce
  25. Bitwa o Nieskończony Ocean
  26. Koniec Tritannusa