FANDOM

Sky- król Eraklyonu, wcześniej książę i spadkobierca. Jego matką jest Samara, królowa Eraklyonu, a ojcem Erendor, który dobrowolnie abdykował na rzecz syna. Sky jest także członkiem specjalistów i  kuzynem Thorena. Urodził się 20 marca, a jego magicznym znakiem jest Feniks. Jest wprawnym pilotem myśliwców i zręcznym szermierzem. Potrafi bronić się bumerangiem. Ma bardzo szlachetne i uczuciowe serce, jest wierny i odpowiedzialny. Altruista i romantyk. Jest chłopakiem Bloom i w filmie oświadcza się jej. W pierwszej serii, razem z Brandonem zamieniają się rolami. On udaje giermka księcia. Jego ulubionym kolorem jest niebieski. Zmienił fryzurę na początku 5 sezonu. Jego najlepszy przyjaciel to Brandon.

OsobowośćEdytuj

Ma silne poczucie obowiązku, które czasami stawia go w sprzeczności z Bloom czy Rivenem, zdaje sobie sprawę z poprzedniego związku Bloom z Andym- jest naprawdę rozdrażniony tym, jak są blisko siebie, ale nie czuje urazy do muzyka. Sky nie jest doświadczony z ziemskimi manierami. Chłopak jest również czasem pochopny, ale zazwyczaj jest hojny i miły. Doskonale przewodzi specjalistami.

SerieEdytuj

Specjalista zanim rozpoczął rok szkolny był już dobrze znany Stelli. Panował w miarę dobrze nad taktyką miecza i planowania. W pierwszej serii, aż do 18 odcinka podaje się za swojego giermka Brandona, aby wieść normalne życie. Po sprzeczce z Bloom i rozstaniem z jego narzeczoną Diaspro oddaje się misji pomocy jego prawdziwej ukochanej. Razem poszukuje zaginionego Ognia Smoka. Ratuje przyjaciół w zamku Domino. Później wraz z Knutem, Stellą, Bloom i kilkoma innymi osobami odwiedza Chmurną Wieżę. Po ucieczce przed wiedźmami wraz z Bloom odlatują w kierunku lasu. Tam spędzają ze sobą czas. W pewnym momencie para się rozdziela. Sky idzie poszukać pomocy w mieście Magix, a Bloom podąża za wewnętrznym głosem jej siostry, aż do Jeziora Rocalucce. Po tym jak zostaje wybawiony z opresji przed potworami razem z ukochaną wracają do Alfei, aby pokonać Trix i Armię Ciemności.

W tym sezonie, Sky i Bloom nadal spędzają ze sobą wiele czasu. Po zapewnieniu ukochanej, że nic nie łączy go z Diaspro, para zbliża się jeszcze bardziej do siebie. Podczas misji ratunkowej Pixie Bloom była z lekka zazdrosna o stosunki Sky'a i Layli. Pomimo całej podejrzliwości Aisha żywiła jedynie szacunek do bohatera. Sky nie lubi gdy Bloom mówi godzinami o profesorze Avalonie, który był tak naprawdę mrocznym sobowtórem. W 10 odcinku zostaje praktycznie uśmiercony przez Icy, jednak odzyskuje życie dzięki Bloom, która odkryła swe uzdrawiające moce. Mimo braku uczuć do Diaspro często chce jej pomóc w tarapatach. Gdy Bloom została zamieniona w mroczna wersję samej siebie, chłopak wyrusza jej na ratunek. Pomimo tego, iż czarodziejka skutecznie go odpycha i tamuje ten wyznaje jej miłość i sprawia, że Bloom odzyskuje świadomość i dawne swe uczucia. Przypomina sobie o dawnej sobie. Sezon kończy sie magicznym przyjęciem w szkole- Alfei, gdzie widzimy zakochaną parę Bloom i Sky'a oraz ich zabawne fotografie, na które razem wbiegają.

Gdy wydaje się, że relacja pomiędzy chłopakiem, a Bloom jest idealna, Sky chce ogłosić całemu światu kto jest jego wybranką. Niestety Diaspro zaczyna kontrolować Sky'a dzięki czarom, urokom i eliksirom Valtora. Specjalista ogłasza Diaspro swoją ukochaną i posądza Winx o bycie niebezpiecznymi czarownicami. Zdrada bardzo upokarza czarodziejkę z Domino. Gdy Winx odkrywają prawdę Stellą dzięki mocy Enchantix'u zdobytego podczas ucieczki z Eraklyonu, zdejmuje czar z księcia. Po pewnym czasie Sky chce przeprosić Bloom za swe zachowanie. Niestety spotyka go przykra niespodzianka. Bloom udała się na Wyspę Smoków, ale nikt nie wie czy w ogóle wróci. Później jednak para schodzi się i razem wyruszają na poszukiwanie zaginionej Tecny do wymiaru Omega. Sky w końcowym odcinku zostaje uprowadzony wraz z innymi specjalistami przez Valtora. Gdy Bloom pokonuje jego sobowtóra, jego ukochana walczy mentalnie z samym czarnoksiężnikiem. Chwilami myśli, że jego ukochana odeszła na zawsze lecz okazuje się, że książę się myli.

Specjaliści wraz Winx wybierają się na Ziemię.Sky odczuwa w tym sezonie zazdrość o Bloom.

W serii Sky zmienia fryzurę i ponownie nadaje mu się rangę księcia Eraklyonu, a nie króla. Nie wiadomo z czego wynika ta zmiana. Chce dać ukochanej medalion Eraklyonu, lecz w czasie ratowania pracowników z platformy wiertniczej gubi go. Nie chce przez to spojrzeć ukochanej w oczy. Podczas walki z Trix na terenie Alfei osłania Bloom przed ciosem Icy i w wyniku upadku traci pamięć. Księżniczka Krystal próbuje mu pomóc. Istnieje jednak blokada, która wiąże się, że Sky nie chce o czymś pamiętać. Jego ukochana dwoi się i troi, aby pomóc chłopakowi. W odcinku Połyskujące Muszle; Bloom musi chronić Sky'a przed atakiem Trix, gdyż ten nie pamięta jak używać miecza. W chwili próby przypomina sobie kilka chwil z życia z Bloom. W odcinku 8 pojawia się problem podczas tańca. Specjalista także nie wie jak to robić. W 11 odcinku Bloom odpłaca się Skyowi za jego obronę przed wiedźmami i zasłania go przed atakiem. Książę martwi się, że Bloom także zapomni kim właściwie jest. Nie dochodzi jednak do tego. W 12 odcinku Selkie Flory odnajduje wisiorek i przypomina sobie kim jest. W dalszej części serii Sky walczy z Tritannusem oraz z byłą dziewczyną, Diaspro. Wygląda na to, że wygnana księżniczka powraca i nadal żywi do niego uczucie. Koniec końców wszystkie przeszkody z życia uciekają.

Sky
W odcinku Wir Płomieni Sky próbuje pomóc Bloom wydostać się z Wiru Płomieni.Często pomaga Winx w walkach z istotami z Legendarium.

Filmy pełnometrażoweEdytuj

W filmie Sky pomaga odnaleźć Bloom swoich biologicznych rodziców. Czarodziejka błędnie myśli, że Sky ją ponownie zdradza, gdy młoda dama z Erklyonu zabiera go dziewczynie z przed nosa na balu kończącym naukę w Alfei. Nie widzimy go aż do czasu urodzin Bloom - jest prezentem dla ukochanej. Chce wytłumaczyć swoją nieobecność, ale Bloom nie daje mu dojść do słowa. W ostatecznej rozgrywce w wymiarze Obsydiam, Sky okazuje się być "królem bez korony" z przepowiedni. Może dzięki temu użyć miecza króla Oritela. Drugim warunkiem jest posiadanie czystego serca. Wymiar Obsydiam się rozpada a Domino zostaje uratowane. Na końcowym Balu Sky oświadcza się Bloom, a ta przyjmuje jego propozycję.

Sky najpierw oświadcza się Bloom, a potem z niewiadomych powodów je zrywa. Później okazuje się, że zrobił to w powodów rodzinnych. Ostatecznie zaręczyny z powrotem są aktualne ♥.

Sky umawia się na randkę z Bloom w Gardenii.Jednak chwilę przyjemności psują Trix ,które porywają Sky'a do Nieskończonego Oceanu ,aby uwolnić Tritannusa.Podczas ostatecznej bitwy Sky używa trójzębu ,aby Politea straciła perłę .

CiekawostkiEdytuj

  • W pierwszej serii Sky jest uważany za Brandona, gdyż zachodzi tam zamiana imion. Podobny wątek można odnaleźć w Gwiezdnych Wojnach.
  • Sky jest jedynym znanym specjalistą, który posiada tytuł królewski; króla i księcia.
  • W pierwszym sezonie, dowiadujemy się, że Sky ma psa o imieniu Lady. Jako jedyny ze specjalistów posiada zwierzę.
  • Sky i Bloom jako jedyni w serii mieli już innych partnerów.
  • Sky, Nabu i Layla mieli zaaranżowane małżeństwa, ale w przeciwieństwie do Layli i Nabu, Sky zerwał zaręczyny i pokochał Bloom.
  • W Tajemnicach Zaginionego Królestwa jest ukazana podobna scena jak w bajce o Alladynie, gdy Sky kołuje nad dachem Alfei i pociesza Bloom.
  • Jedna z królewskich opiekunek Skya jest podobna do Diaspro.
  • Sky i Brandon są najsilniejszymi ze specjalistów.
  • Choć Sky przyjaźni się z Rivenem często ze sobą konkurują.
  • W Tajemnicach Zaginionego Królestwa dowiadujemy się, że Sky został królem, ale w 5 serii znów przysługuje mu tytuł księcia.
  • Imię Sky pochodzi z języka angielskiego i oznacza słowo niebo.
  • w 1 filmie Sky oświadcza się Bloom a w kolejnym tak samo.
  • w 3 serii w odcinku Serce i miecz pojawia się jego nemezis, jednak z takiego wyglądu pojawiają się tylko czarne, zniekształcone brwi oraz lekko obnażone zęby

Galeria Edytuj