FANDOM

Umbra lui Valtor
Sezonul 8, episodul 13
Winx195
Informaţia episodului
Număr total 195
Data difuzării (Italia) 29 aprilie 2019
Data difuzării (SUA) 2019
Alte nume
Nume în italiană Ľombra di Valtor
Nume în engleză Valtor’s Shadow
Succesiune de episoade
precedent
Petrecere surpriză pe Pământ
următor
Steaua dorinţelor
Lista episoadelor

Umbra lui Valtor este episodul 195 al serialului Winx Club şi episodul 13 din sezonul 8.

Rezumat Edit

Episodul începe cu Valtor care îi dezvăluie lui Bloom raţiunea misterioasei lui întoarceri. Când vrăjitorul a fost înfrânt, ceea ce a rămas din forţa lui vitală s-a dispersat prin univers. Atunci prinţul Argen de pe Lumenia, frate al reginei Dorona, orbit de mânie, l-a invocat. Cu magia lui întunecată, Argen s-a folosit de puterea stelelor pentru a-i da vrăjitorului un nou corp. Valtor i-a dat propriile puteri întunecate, transformându-l în Obscurum. Dar întrucât era prea slăbit, a avut nevoie în continuu să se nutrească de lumina stelelor pentru a-şi recupera forţa şi Obscurum s-a oferit să-l ajute în planul lui de cucerire, în schimbul tronului Lumeniei.

În timp ce Staryummy-urile invadează Lumenia uscând nucleul, Obscurum atacă castelul Doronei, reclamând tronul ei. Suverana încearcă să se apere şi creatura îi dezvăluie că el este Argen, fratele ei pierdut. În laboratorul lui, Orion, cu ajutorul lui Twinkly, şi-a terminat prototipul de nucleu stelar. Tecna ia legătura cu omul de ştiinţă, pentru că pe Soare, au nevoie de nucleul grabnic pentru a salva steaua stinsă şi în acelaşi timp planeta Pământ. Între timp Layla, Flora şi Stella reuşesc să-l înfrângă pe enormul Starchomp. Cele cinci zâne îşi converg puterile Cosmix pentru a reţine energia stelară.

Specialiştii ajung în Gardenia şi se confruntă cu garguiele evocate de Valtor. În timp ce Riven şi Nex se ocupă de a-i evacua pe civili de pe plajă, Sky îi protejează pe Mike şi Vanessa, în timp ce Brandon, Helia şi Timmy luptă cu hotărâre împotriva periculoaselor creaturi. Mike şi Vanessa le mulţumesc băieţilor pentru că le-au salvat viaţa, dar acum, se întreabă cum vor lupta împotriva celor doi giganţi întunecaţi care, din adâncurile oceanelor, sunt pe cale să ajungă în Gardenia.

Pentru a-i salva pe cei pe care îi iubeşte mai mult, Bloom trebuie să accepte şantajul lui Valtor. Dar în momentul în care zâna încearcă să-i cedeze propriile puteri Cosmix, acestea se neagă să-şi abandoneze proprietara legitimă, reacţionând negativ împotriva lui Valtor şi zvârlindu-l în derivă în spaţiu. Bloom se întoarce aşa la realitatea ei, unde o găseşte pe Twinkly, care călătorea la viteza luminii ca să ajungă cu zânele Winx pe Soare deja stins şi să le ducă prototipul de nucleu creat de Orion. Bloom, totuşi, îi spune că trebuie să le ducă acest nucleu Specialiştilor, cu care reuşesc să înfrângă unul dintre cei doi giganţi ameninţători.

Folosindu-şi lumina radiantă, Dorona reuşeşte să-l convingă pe Obscurum să părăsească calea întunecată de răzbunare pe care a întreprins-o aliindu-se în trecut cu Valtor, promiţându-i că de acum înainte Lumenia va avea doi suverani. Argen se întoarce aşa şi i se alătură surorii sale care, în toţi aceşti ani, l-a făcut să se simtă din ce în ce mai puţin important. Văzând acest gest de dragoste, Lumenii de pe Lumenia decid să-şi demonstreze toată dragostea pentru Staryummy-uri, făcându-i să fie din nou Lumeni.

După ce s-a întâlnit cu celelalte Winx pe Soare, Bloom îşi uneşte puterile Cosmix la Convergenţă. Cele şase, care nu mai pot să rabde de mult timp dificultoasa şi obositoarea vrajă, primesc chiar la timp vizita lui Orion, care le dă un al doilea nucleu. Adunând praful stelar care rămânea şi alimentându-l cu propriile puteri Cosmix, zânele Winx reuşesc să înapoieze lumina Soarelui şi să salveze Pământul. Cel de-al doilea gigant este înfrânt şi distrus de noua lumină de pe Soare şi Gardenia este salvată.

După ce a rămas posomorât şi şi-a pierdut cele mai multe dintre puterile sale magice, Valtor înţelege că natura lui întuneca niciodată nu-i va permite să reţină puterile Cosmix ale lui Bloom, deoarece sunt incompatibile. Fără o magie care să fie compatibilă cu puterea stelelor vrăjitorul niciodată nu va reuşi să se împuternicească de Steaua Dorinţelor. Determinat să găsească pe cineva compatibil, ale cărui puteri au aceeaşi origine ca aceea a zânelor Winx, Valtor le eliberează pe trei vechi aliate, vrăjitoarele Trix, din temniţa lor spaţio-temporală în care au fost prinse la sfârşitul sezonului 7, şi le va cere să preia controlul stelei în locul lui.

Evenimente majore Edit

  • Obscurum îşi recuperează forma originală, Argen.
  • Vrăjitoarele Trix se întorc în acest episod.

Personaje Edit

Alte date Edit

Galerie Edit